top of page

Különös beszélgetés gongnyelven

Rendhagyó beszélgetés egy érzékeny és korához képest nagyon bölcs kislánnyal a hangok terében.


Rendhagyó találkozás történt egy kislánnyal, aki ma érkezett hozzám. A cserfes, kifejezetten magabiztosan viselkedő, iskolás korú lánykának megmutattam a hangtálakat, a gongokat, az esőbotot és a többi csoda-hangszert. Kipróbálgattunk alaposan mindent, játszottunk a hangokkal közösen és közben beszélgettünk.


- Beszéljünk mi is a gong nyelvén! - javasoltam a kislánynak, aki kicsit furcsán nézett a szemembe. Finoman szólaltatva meg a gong felhangjait, halkan visszabúgtam egy hangot, megmutatva neki, mire is gondolok.


- Én nem tudok énekelni. Nem szép a hangom. - mondta nekem és szomorúan lehajtotta a fejét. Elhallgatott. Csendben ütögette az előtte lévő hangtálat, én pedig a gongon játszottam mellé, kérve őt, jelezze, hogy a hangokat merre érzékeli a testében.


Egy bizonyos hangra felkiáltott:

- Ez nem jó hang! Szorítja a torkomat!

Egy megérzésre lettem figyelmes belül, amire valamivel később rá is kérdeztem az anyukájánál. Kiderült, hogy a kislány valóban nyaka köré tekeredett köldökzsinórral érkezett a világra, fehérré vált arcocskával. A kislány kezébe adtam az ütőt, kértem, hallgassa meg a gongot, hátha szeretne valamit mondani neki. Tisztáztuk, hogy neki nem kell beszélnie, sem gongnyelven, sem szavakkal, ha nem szeretne. Csak hallgassa a gongot és figyeljen.

- Azt mondja, beszélgetni szeretne velem gongnyelven. - szólalt meg kis idő múlva.

Ott ült szemben a gonggal hol finomabban, hol erősebben ütögetve és próbálgatta mellé a saját hangját. Kicsit bátortalanul, valamivel később pedig már bátrabban gongnyelven beszélt.

A foglalkozás végén megkérdezte:  - Létezik olyan, hogy gongnyelv vagy csak mi kitaláltuk?
- A hangok nyelve varázslat. Mindannyian azzal születünk, hogy ezt a nyelven ismerjük. Később megtanuljuk a szavakat...
-...és elfelejtjük. - fejezte be a mondatomat a kislány.

Csendben belül mosolyogtam, hogy talán azért mégsem teljesen. Hiszen pont a gong nyelvén mesélte el, mi történt vele a születésekor és éppen a hangok nyelvén kezdte el gyógyítani azt a réges-régi sebet. Újra értette és használta a gongnyelvet: emlékezett, amire már nem emlékezett.

25 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page